Firma Elflein Spedition & Transport GmbH z siedzibą w Bambergu poszerzyła swoją flotę o 61 naczep Kögel.

Każda z dziesięciu nowych naczep Euro Trailer Mega Rail mieści ogółem 37 europalet. Oznacza to dodatkowe cztery miejsca paletowe w porównaniu ze standardową naczepą Mega. W przypadku firmy Elflein przekłada się to na korzyści ekologiczne i ekonomiczne. Oszczędności paliwa wynoszą do 10%, o tyle samo zmniejsza się emisja CO2, a do tego — przy wykorzystaniu na poziomie 80% — co dziesiąty przejazd staje się zbędny.

Zgodnie z regulacjami prawnymi obowiazującymi w Niemczech te przedłużone naczepy mogą być stosowane również w transporcie intermodalnym. Krawędzie dla chwytaków wbudowane w ramę, zabezpieczenie plandeki przed szczękami chwytaków oraz specjalne osie w wersji Rail sprawiają, że modele Euro Trailer Mega Rail sprawdzają się idealnie przy przeładunku kolejowym. Optymalne zabezpieczenie ładunku uzyskuje się dzieki zastosowaniu standardowego obrzeża ramy Vario-Fix z 15 parami mocowań o nośności 2.000 kg na mocowanie. Na życzenie naczepy Euro Trailer Mega Rail wyposażono zgodnie z normą Daimler 9.5. Wymaga ona między innymi zastosowania ogranicznika palet i podwójnej ściany czołowej. Kolejnymi elementami wyposażenia indywidualnego jest wyposażenie RoRo do transportu statkiem lub promem, skrzynki narzędziowe, światła obrysowe LED, swiatla zespolone LED i wiele innych.

Kögel Mega z dwiema osiami

2-osiowe naczepy Kögel, optymalnie przystosowane do dostaw w branży motoryzacyjnej, są wyposażone we wzmocnioną ramę dedykowaną dla 10-tonowych osi. Zapewnia to firmie Elflein takie korzyści, jak obniżona masa własna, cichsza praca dzięki większemu rozstawowi osi wynoszącemu 1.810 mm oraz niższe koszty paliwa i eksploatacji. Wysokość wewnętrzna wynosząca trzy metry oraz hydrauliczny mechanizm podnoszenia dachu wchodzący w skład seryjnego wyposażenia naczepy umożliwiają załadunek i rozładunek trzech ustawionych piętrowo metalowych skrzyniopalet. Zwiększa to boczną i tylną wysokość przeładunku do ponad trzech metrów.

Standardowa, zintegrowana plandeka dachowa Kögel dodatkowo ułatwia manipulację ładunkami przy otwartym dachu. Dzięki zastosowaniu zintegrowanych linek z plandeką dachową, luźno zwisające linki należą już do przeszłości. Tym samym wyeliminowana została możliwość zahaczenia linek o ładunek. Oczywiście naczepy typu Mega posiadają certyfikat DIN EN 12642 kod XL i mogą zostać opcjonalnie wyposażone do transportowania ładunków związanych z branżą motoryzacyjną zgodne z normą Daimler 9.5. Kolejnymi elementami wyposażenia indywidualnego są: system podnoszenia drugiej osi, skrzynki narzędziowe, światła obrysowe LED, światła zespolone LED, pakiet zabezpieczeń do załadunku częściowego i wiele więcej.

Taniej i bardziej ekologicznie

Nowe naczepy stanowią przygotowanie firmy do przyszłej współpracy z klientami z najróżniejszych branż, takich jak usług just-in-time w przemyśle motoryzacyjnym czy papierniczym i drukarskim. Firma Elflein świadczy usługi w zakresie transportu, transportu systemowego (JIT/JIS), logistyki i magazynowania oraz outsourcingu usług transportowych i magazynowych. Z liczbą ponad 1250 pracowników, ponad 475 pojazdów i odpowiednią powierzchnią magazynową firma Elflein to znany gracz na rynku. Zakup nowych naczep Kögel Euro Trailer Mega Rail oraz 2-osiowych naczep Mega to słuszna decyzja — firma Elflein nie tylko obniża w ten sposób koszty eksploatacji i paliwa, lecz również przyczynia się do ochrony środowiska. Firma Elflein zakupiła nowe naczepy Kögel za pośrednictwem Leckert Fahrzeughandel GmbH – autoryzowanego sprzedawcy na region północnej Bawarii i południowej Hesji.