Kierowcy firmy Sped Partner przesiedli się do 50 nowych, 480-konnych ciągników siodłowych Renault Trucks T z wysokimi kabinami. 

Sped Partner z Leszcz koło Pińczowa, to jedno z najprężniej działających przedsiębiorstw transportowo-spedycyjnych w południowej Polsce. Jej charakterystyczne, żółte zestawy z granatowym logo są już dobrze znane na europejskich drogach. Sped Partner jest spółką, której właścicielem w 100 procentach jest Grupa ATLAS, lider rynku chemii budowlanej w Polsce.

45 procent naszych obrotów to obsługa potrzeb logistycznych zakładów i dystrybucji Grupy Atlas, ale te działania muszą, jak każde inne przewozy przynosić zyski. Współpracujemy z Grupą na normalnych warunkach rynkowych. Poza tym, aby móc zapewnić bieżącą dostępność taboru zarówno dla Grupy, jak i dla innych klientów musimy mieć pomysły na ładunki powrotne – ciężarówki nie mogą jeździć puste – mówi Radosław Sowiński, Prezes zarządu spółki Sped Partner.  

Renault T wygrało „test” w Sped Partner

Sped Partner właśnie rozpoczął użytkowanie 50 nowych Renault Trucks T napędzanych trzynastolitrowymi silnikami o mocy 480 KM. Stały się one wizytówką firmy i będą jeździły w transporcie międzynarodowym po całej Europie. Pojazdy te mają wysokie kabiny i pełne wyposażenie zapewniające kierowcom komfort pracy i odpoczynku. Wszystkie zostały polakierowane wyróżniającym się na drogach firmowym, żółtym kolorem.

Zanim je wybrano firma przeprowadziła jednak wewnętrzny test. Wybrała do niego samochody ciężarowe kilku wiodących marek i wypróbowała je w normalnej, codziennej pracy na drogach. Kierowcy Sped Partnera w czasie kilku miesięcy sprawdzali nie tylko możliwości trakcyjne pojazdów i warunki życia w drodze, ale także zużycie paliwa. Okazało się, że „Tetki” zebrały najlepsze opinie za wygodę kabin, okazały się też najbardziej „przyjazne kierowcom”. Podobały im się m.in. wynosząca 2,10 m wysokość wewnętrzna, dobre wytłumienie i wysoki komfort jazdy.

50 Renault T dla firmy Sped Partner

W testach drogowych Renault Trucks T było w czołówce. Ważna była dla nas też komplementarność, zakres i jakość oferty oraz sprawność prowadzonych negocjacji. To co zaproponowało nam Renault Trucks przy ofercie na te 50 pojazdów, jest czymś na co czeka każdy menedżer transportu – wszystko zostało idealnie dopasowane do naszych potrzeb. A z punktu widzenia osoby zarządzającej firmą pożądana jest taka sytuacja, kiedy dostaje się propozycję, której nie można odrzucić. Po prostu nie ma wyjścia, trzeba brać, dodaje z uśmiechem Radosław Sowiński.  

50 Renault T dla firmy Sped Partner

Radosław Sowiński, prezes firmy Sped Partner odbiera symboliczny kluczyk od Małgorzaty Kulis, Vice President Volvo Group Trucks Sales

Premie za ecodriving

Kolejnym elementem wpływającym na rentowność przewoźnika jest zużycie paliwa. W Sped Partnerze od 2012 roku funkcjonuje system szkoleń i premiowania kierowców za dobre wyniki spalania. Firma aktywnie korzysta ze szkoleń ekonomicznej jazdy oferowanej przez Renault Trucks. Kierowcy oprócz motywacji finansowych (kwartalne premie za wyniki spalania i ecodriving) mają też systematyczny, dwutorowy coaching prowadzony równolegle przez dział transportu Sped-a oraz  specjalistów ekonomicznej jazdy z Renault Trucks.  

Samochody Sped Partnera mają jak każdy pojazd Gamy T fabrycznie zamontowany moduł zarządzania flotą Optifleet. Po włączeniu funkcji EcoScore możemy zdalnie kontrolować sposób jazdy każdego z kierowców. Ocena za ecodriving jest szacowana na podstawie opracowanego przez Renault Trucks algorytmu opartego na przewidywaniu, wykorzystaniu zielonego pola obrotomierza, dostosowaniu prędkości i korzystaniu ze zwalniaczy i hamulców. Nie są brane pod uwagę subiektywne parametry związane z trasą, takie jak średnia prędkość, obciążenie silnika i masa – pozwala to ocenić realne umiejętności kierowcy, mówi Łukasz Kurcbard, specjalista ekonomicznej jazdy z Renault Trucks. 

Efekty takiego podejścia do kwestii ekonomiki jazdy są w firmie Sped Partner doskonale widoczne. W latach 2012 – 2015 średnie zużycie paliwa w jej samochodach spadło średnio o 3 litry na 100 km, a w ostatnich dwóch latach o kolejne 2 litry.

Sped Partner zatrudnia 118 osób, w tym 58 kierowców. Ma własną spedycję (zlokalizowaną oprócz centrali w Leszczach, również w oddziałach w Bydgoszczy i Dąbrowie Górniczej), która organizuje pracę nie tylko dla własnych pojazdów, ale także dla 200 innych zestawów należących do zakontraktowanych podwykonawców. Firma wozi po Polsce i Europie szeroki wachlarz towarów np.: stal, rury, kształtki i wiele innych akcesoriów i elementów budowlanych, nawozy sztuczne, napoje zestawami z naczepami kurtynowymi (ma ich około 100), a także sypkie produkty – m.in. gipsy, mączki, tynki, piaski – przy pomocy blisko setki silosów i wywrotek.

50 Renault T dla firmy Sped Partner

Przekazanie kluczyków do nowych Renault Trucks dla firmy Sped Partner odbyło się w Krakowie. Stoją od lewej: Mateusz Skrzypek, kierownik działu transportu Sped Partnera, Radosław Sowiński, prezes firmy Sped Partner, Andrzej Barburski, Key Account Manager w Renault Trucks, Małgorzata Kulis, Vice President Volvo Group Trucks Sales, Baltic Sea Market i Krzysztof Bombka z Eurocomplex Trucks.

O innych dużych kontraktach Grupy Volvo pisaliśmy tutaj oraz tutaj.