Ford ogłosił wprowadzenie nowej pięciotonowej ciężarówki z rodziny Transita, w wersji Van z zamkniętym nadwoziem lub podwozia z kabiną. Pojazdy dostępne będą w europejskiej sieci dilerów Forda pod koniec listopada. 

W najmocniejszym Fordzie Transicie w historii wprowadzono istotne mechaniczne udoskonalenia, dzięki którym będzie mógł zaoferować klientom najlepszą jak do tej pory ładowność i parametry transportowe, przy jednoczesnym zachowaniu trwałości, kultury pracy i komfortu podczas jazdy podobnych do samochodów osobowych. Zalety te uczyniły Transita ulubionym firmowym modelem dostawczym. 

5-tonowy Ford Transit wzmacnia ofertę Forda w sektorze samochodów dostawczych o dużej masie całkowitej, oferowanych europejskim klientom i ma szansę umocnić pozycję Transita jako lidera na rynku pojazdów użytkowych. Większa o 300 kg ładowność, którą przewyższa poprzedni, najbardziej wydajny wariant Transita, powinna przypaść do gustu szczególnie klientom, którzy poszukują cięższego pojazdu-bazy do modyfikacji na wszelkie wersje wywrotek, karetek pogotowia, policyjnych samochodów dostawczych i minibusów z co najmniej 19 miejscami siedzącymi. 

 

Dwa nadwozia w ofercie

Ford oferuje 5-tonową ciężarówkę w szerokiej gamie wersji podwozia modelu Transit z kabiną, dając klientom do wyboru trzy rozstawy osi, cztery długości ramy oraz pojedynczą lub podwójną kabinę z miejscami siedzącymi dla maksymalnie siedmiu osób (łącznie z kierowcą).

Dopuszczalna ładowność podwozia z kabiną wynosi 2.872 kg dla wariantów przeznaczonych do modyfikacji nadwozia oraz 2.558 kg ładowności netto w przypadku wyposażenia w fabrycznie zamontowaną platformę. 

Ford Transit 5 ton

Wersja podwozia z kabiną jest idealna do bardziej zaawansowanych modyfikacji z odkrytym nadwoziem, jak wywrotki tylnozsypowe lub bocznozsypowe, podnośniki koszowe i lawety. Wyższa dopuszczalna masa całkowita i opcjonalna, 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów sprawiają, że podwozie z pojedynczą kabiną 5-tonowego Transita jest użyteczną bazą do modyfikacji na karetki pogotowia i policyjne pojazdy dostawcze lub mobilne centra dowodzenia i kontroli. Gama podwozi z kabiną nadaje się również do modyfikacji na minibusy i pojemne pojazdy komunikacji, przystosowane do przewozu pasażerów z wózkami inwalidzkimi, w których zwiększona dopuszczalna ładowność i nacisk na osie zmniejszają ryzyko przeciążenia pojazdów podczas eksploatacji.

5-tonowy Ford Transit jest również dostępny jako popularny zabudowany van „Jumbo” L4 z wysokim dachem, o ładowności netto do 2.347 kg, przestrzeni ładunkowej o pojemności 15,1 m3 i wystarczającej powierzchni do przewożenia pięciu europalet z ładunkiem. Nowe, wzmocnione burty podnoszą wytrzymałość nadwozia podczas przewożenia cięższych ładunków; zachowano również takie elementy jak: dostępna płaska podłoga ładunkowa, punkty mocowania, schodek w zintegrowanym tylnym zderzaku. Długość przestrzeni ładunkowej 4.217 mm ułatwia załadunek i przewożenie przedmiotów o standardowej długości, takich jak rury lub deski. Zabudowany Transit sprawdza się również jako baza cięższych adaptacji, m.in. samochodów policyjnych, służb i usług budowlanych.

Ford Transit 5 ton

Udoskonalenia mechaniczne

Wszystkie 5-tonowe warianty Transita są wyposażone w napęd na tylne koła, zapewniający optymalną trakcję przy pełnym załadunku, a układ napędowy Forda HDT gwarantuje wysoką wytrzymałość, osiągi i oszczędność paliwa. 2,0-litrowy silnik wysokoprężny Ford EcoBlue o mocy 170 KM generuje maksymalny moment obrotowy 405 Nm, niezbędny do bezproblemowego przewozu ciężkich ładunków. Układ obsługuje jedna z dwóch dostępnych przekładni: płynnie działająca, sześciobiegowa skrzynia manualna lub wiodącą w swojej klasie, 10-stopniowa, automatyczna skrzynią biegów Forda.

Wyższa dopuszczalna ładowność 5-tonowego Transita wymogła udoskonalenie elementów mechanicznych, dzięki czemu pojazd zyskał dodatkowe możliwości przy zachowaniu łatwości eksploatacji. Podwozie zyskało zmodernizowane zespoły piast, nowe koła i szersze tylne opony o średnicy 205 mm, a także nowe hamulce o większej skuteczności na tylnej osi, co ułatwia jazdę z większymi ładunkami. Wersje zabudowane otrzymały wzmocnienie górnej części nadwozia i osprzęt pomocniczy, pomagający w utrzymaniu większego ładunku. 

Ponadto 5-tonowy Ford Transit po raz pierwszy w Europie dostępny będzie ze wzmocnioną tylną osią o maksymalnym nacisku 3.500 kg, która już dowiodła swojej solidności i trwałości w modelach Transita, sprzedawanych na rynku północnoamerykańskim. W wersjach z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów montowana jest również nowa oś przednia o nominalnym dopuszczalnym nacisku 2.100 kg, która zapewnia dodatkowe 225 kg nośności w stosunku do wersji standardowej.

Ford Transit 5 ton

Łatwy w prowadzeniu i utrzymaniu

Nowy 5-tonowy Transit korzysta z zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, łączności i wspomagania kierowcy, które zostały wprowadzone do rodziny Transita pod koniec 2019 roku.

Obejmują one system komunikacji i rozrywki Ford SYNC 3, elektronicznie sterowany układ wspomagania kierownicy, który umożliwia korzystanie z takich systemów, jak asystent wspomagający parkowanie i system utrzymania auta na pasie ruchu oraz nowy moduł interfejsowy (Upfitter Interface Module). Moduł ten, w przypadku wyposażenia pojazdu w elementy lub urządzenia specjalistyczne, pozwala na pobieranie przez nie danych z układów elektrycznych Transita, podnosząc bezpieczeństwo i wydajność – na przykład nie zezwalając na działanie wywrotki, przed unieruchomieniem pojazdu i załączeniem hamulca ręcznego. 

Innowacyjne systemy komunikacji Forda pomagają również operatorom w planowaniu przeglądów i nadzorowaniu bezpieczeństwa pojazdu, co wydłuża ich produktywność. Modem FordPass Connect4 oferowany jako wyposażenie standardowe, umożliwia bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania pojazdu ograniczając wizyty w serwisach. Daje też, za pośrednictwem aplikacji FordPass Pro5, dostęp do wielu ważnych informacji on-line, takich jak lokalizacja pojazdu, konieczność wymiany oleju i ciśnienie w oponach, co znacznie upraszcza zarządzanie pojazdem. Operatorzy większych flot mogą dzięki FordPass Connect korzystać z danych systemu Ford Telematics, dotyczących pojazdów Forda tej samej klasy, co ułatwia efektywne zarządzanie flotą.