Firma Spedition Mahlstedt GmbH  włączy do swojej floty transportowej 30 nowych naczep podkontenerowych Port 40 Simplex firmy Kögel.

Firma Mahlstedt od początku swojej działalności zajmuje się transportem międzynarodowym z użyciem kontenerów morskich.Niemcy z firmy Mahlstedt postawili na naczepy firmy Kögel. Naczepa kontenerowa Port 40 Simplex z pneumatycznym mechanizmem wysuwu tylnego w wersji podstawowej ma niewielką masę własną wynoszącą 5.200 kg. Naczepa jest przeznaczona do transportu kontenerów ISO o wymiarach 20 i 30 stóp, jak również 40-stopowych kontenerów typu Highcube.

Zaletą naczepy Port 40 Simplex w transporcie jest łatwość i wygoda obsługi za pomocą pneumatycznego układu sterowania, uruchamianego jednym naciśnięciem przycisku. Dłuższą żywotność mechanizmu wysuwu tylnego naczepy Port 40 Simplex zapewnia, praktycznie niewymagająca konserwacji, prowadnica osadzona na specjalnych ślizgach z tworzywa sztucznego i dwóch rolkach wysuwu. W celu łatwiejszego załadunku i wyładunku kontenerów na rampie naczepy podkontenerowe zostały wyposażone w część tylną zoptymalizowaną do tego rodzaju prac.

Od 20 do 40 stóp

Dzięki temu możliwe jest zbliżenie się do rampy na mniejszą odległość, zmniejszona zostaje również przykrywana pomostem przejazdowym przestrzeń między kontenerem a rampą. Przy wsuniętej ramie ta naczepa podkontenerowa nadaje się do transportu 20-stopowych kontenerów ISO ustawionych w jednej płaszczyźnie z tylną krawędzią naczepy. Gdy mechanizm wysuwu tylnego jest wysunięty, na naczepie można transportować jeden 40-stopowy kontener Highcube, lub jeden ustawiony w jednej płaszczyźnie z tylną krawędzią naczepy 30-stopowy kontener ISO, lub dwa 20-stopowe kontenery ISO lub jeden 20-stopowy kontener ustawiony na środku naczepy. 30 nowych naczep podkontenerowych Port 40 Simplex firmy Kögel dla firmy Mahlstedt zostanie ponadto wyposażone w skrzynkę ADR, światła cofania LED, system monitorowania i uzupełniania ciśnienia w oponach, system telematyczny, skrzynkę narzędziową i wiele innych.
W naczepie kontenerowej Port 40 Simplex firmy Kögel cała rama pojazdu jest chroniona przed korozją dzięki technologii nanoceramicznej oraz powłoce KTL i lakierowi UV.