Firma KP Logistik zamówiła 100 Scanii na skroplony gaz ziemny (LNG). To największe do tej pory pojedyncze zamówienie na tego typu pojazdy.

100 Scanii na skroplony gaz ziemny zostanie rozdzielonych między centra logistyczne KP Logistik w Stavenhagen i Wustermark koło Berlina. Będą wykorzystywane do dostaw produktów spożywczych, głównie do sieci Netto i Norma w Berlinie oraz na terenie wschodnich Niemiec.

Dzięki dwóm zbiornikom skroplonego gazu o pojemności 340 i 400 l, zasięg pojazdów Scania R410 sięga do 1.100 km. Dostawcą paliwa jest Liquind 24/7. Firma uruchomi latem br. stacjonarne stacje tankowania w Wustermark i Stavenhagen, które będą otwarte dla wszystkich klientów. Infrastruktura do tankowania skroplonego gazu ziemnego na terenie Niemiec stopniowo rozrasta się. Do końca 2019 r. ma powstać 20 stacji.

Scanie na gaz KP Logistik

Tym strategicznym zamówieniem na pojazdy zasilane gazem chcemy zapoczątkować bardziej zrównoważony transport i dać przykład całej branży transportowej. Pojazdy na gaz ziemny emitują mniej dwutlenku węgla niż zasilane olejem napędowym. Możliwa też jest dalsza redukcja, nawet do 90 proc., jeśli użyjemy biogazu,  mówi David Brokholm, dyrektor zarządzający KP Logistik GmbH.

Tańsze myto powodem zmiany floty

Oprócz kwestii związanych z ekologią, niewątpliwym powodem zamówienia ciężarówek na gaz przez KP Logistik jest zwolnienie z opłat drogowych oraz subsydia dla pojazdów zasilanych gazem, jakie obowiązują w Niemczech od początku 2019 r. Przyczyniają się one do zrównoważenia wyższego kosztu ciągników zasilanych gazem.

To ułatwiło nam podjęcie decyzji o wdrożeniu napędu gazowego, przyznaje David Brokholm.

KP Logistik jest holenderską firmą, pozostającą w rękach jednej rodziny od trzech pokoleń. Przedsiębiorstwo rozpoczęło działalność na terenie Niemiec w 1990 r., a w 2005 r. otworzyło centrum logistyczne pod Berlinem. W niemieckich oddziałach firmy jest zatrudnionych 400 osób. We flocie przedsiębiorstwa znajduje się z 150 pojazdów Scania.

100 Scanii na skroplony gaz ziemny będzie pracować od 4 do 5 lat, a każda z nich pokona w tym okresie 800.000 km. Ciągniki są wyposażone w duże kabiny z dwoma leżankami, system multimedialny klasy premium oraz elementy wspierające bezpieczeństwo.

Wszystkie, nowe ciągniki Scania należące do KP Logistik zostaną objęte pełnym kontraktem serwisowym. Zarówno obiekt Scania LKW-Center-Petersen w Stavenhagen, jak i pracujący w nim mechanicy zostały przygotowane do bezpiecznej obsługi pojazdów gazowych.